LEXION 670-620

Silnik i podwozie.

Rozwój maszyn CLAAS zawsze był nierozłącznie powiązany z wysoką skutecznością, niezawodnością i optymalną ekonomiką działania.

LEXION 600

LEXION 670-620

Silnik i podwozie.

Rozwój maszyn CLAAS zawsze był nierozłącznie powiązany z wysoką skutecznością, niezawodnością i optymalną ekonomiką działania.

Silniki i podwozie.

LEXION 600

Duże rezerwy mocy. Silniki.

Połączenie siły i inteligencji.

Nowe silniki Mercedes-Benz o pojemności do 10,7 l dbają o wysoką wydajność LEXION. Oraz o niskie koszty pracy. Wszystkie modele LEXION 600  z tymi silnikami spełniają wymagania normy emisji spalin Stage IV (Tier 4). Modele LEXION 670 i 660 dysponują silnikami o pojemności 10,7 l i są wyposażone także w DYNAMIC COOLING.

Fakty.

  • LEXION 670 / 660: Mercedes-Benz OM 470 LA, 10,7 l
  • LEXION 650 / 630 / 620: Mercedes-Benz OM 936 LA, 7,7 l
  • Sześć cylindrów w rzędzie
  • Norma emisji spalin Stage IV (Tier 4)
  • DYNAMIC COOLING dla LEXION 670 / 660
  • Nowy zbiornik paliwa o pojemności 800 l
  • Wysoki moment obrotowy
  • Niższe zużycie paliwa
  • Optymalne przeniesienie mocy
  • Powierzchniowe odsysanie kurzu.
    LEXION 600

    Niezawodny system: z powierzchniowym odsysaniem kurzu modele LEXION 650, 630 i 620 mają do dyspozycji wystarczająco duże rezerwy chłodzenia. Podczas gdy powietrze jest zasysane od góry, tworzy się automatyczne odsysanie kurzu zabezpieczające czystość chłodnic. Kurz jest odprowadzany w dół. Wyraźnie zmniejsza się zanieczyszczenie lameli chłodnic.

  • Dobry dostęp w celu konserwacji i przeglądów.
    LEXION 600

    Platforma silnika jest łatwo dostępna przez drabinkę wejściową. Pakiet chłodnic można łatwo odchylić do ich oczyszczenia. Filtr powietrza można wyjąć bez żadnych narzędzi. W ten sposób szybko załatwia się codzienne przeglądy silnika. Aby konserwację można było wykonać także nocą, na wejściu, na króćcu wlewu paliwa i pod maską silnika znajdują się lampy oświetlające strefę pracy.

  • Wszystko ma swoje miejsce.
    LEXION 600

    Z tyłu platformy silnika znajdują się zbiornik AdBlue oraz uchwyt węża powietrza i pistolet powietrzny. Gdy maszyna jest wyposażona w sprężarkę, jest tu przyłącze powietrza do czyszczenia przedziału silnika.

LEXION 600

Więcej chłodnej inteligencji. DYNAMIC COOLING.

DYNAMIC COOLING dla LEXION 670 i 660.

Oba modele LEXION 670 i 660 wyposażono w rewolucyjny, poziomy układ chłodzenia. W ubiegłych latach doskonale sprawdził się w serii LEXION 700 i stąd jego przeniesienie do serii LEXION 600. Znajduje się on w optymalnej pozycji: leżącej, za przedziałem silnika. Duże, wirujące sito o średnicy 1,60 m w każdym momencie zapewnia zasysanie wystarczającej ilości świeżego powietrza. Stałe czyszczenie odbywa się przez automatyczne odsysanie kurzu. Pakiet dużych chłodnic dysponuje rezerwami gwarantującymi nieprzerwane chłodzenie i wydłużającymi okresy do następnego czyszczenia.

Oszczędność paliwa przy zmiennym napędzie wentylatora.

Zmienny napęd wentylatora we wszystkich modelach kombajnów LEXION samoczynnie reguluje liczbę obrotów – w zależności od wymaganej wydajności chłodzenia. Efektem jest oszczędność mocy pozostającej do dyspozycji maszyny. To inteligentny mechanizm, który wymaga mocy tylko wtedy, gdy jest ona rzeczywiście konieczna.

LEXION 600
LEXION 600

Mądrze skonstruowany: z efektem kurtyny.

Konstrukcja układu chłodzenia prowadzi do idealnego przepływu powietrza. Świeże powietrze jest zasysane od góry, płynie przez chłodnice w dół, następnie przez przedział silnika i odprowadzane jest bocznymi wylotami. Tworzy się przy tym wyjątkowo korzystny efekt kurtyny: strumień powietrza aktywnie przeciwdziała powstawaniu kurzu, zapobiega zanieczyszczeniu chłodnic i praktycznie przejmuje stałe czyszczenie. Podwójna korzyść: zawsze wystarczające chłodzenie i dłuższe okresy czasu między przeglądami.

LEXION 600

Większa wydajność na stromych zboczach. MONTANA

Hydraulika robocza: większy udźwig, krótszy czas reakcji.

Także na stromych zboczach możliwe jest dalsze zwiększenie wyjątkowej wydajności LEXION. Hydraulika robocza poprawia funkcjonalność całego układu sterowania MONTANA.

  • Poprawiona skuteczność hydrauliki roboczej z osiową pompą tłokową (pompa LS)
  • Ciśnienie robocze 200 bar (+10%)
  • Wydatek oleju pompy roboczej 120 l/min (+50%)
  • Podnoszenie większych przyrządów roboczych: + 10 % masy / + 50 % krótszy czas reakcji (technika zaworów proporcjonalnych)
  • Maksymalna wydajność rewersji. Także na wolnych obrotach, 10% więcej momentu obrotowego
  • Olej syntetyczny o wysokiej lepkości i lepszych właściwościach ciernych
  • Cicha praca, gdyż nie ma zmian ciśnienia (system o stałym ciśnieniu)
  • Efektywna przekładnia rozdzielacza pomp

LEXION 600

Omłot wydajny jak na równinie.

Sercem LEXION MONTANA jest jego oś napędowa. Przez obrót portali osi siłownikami hydraulicznymi koła dopasowują się do podłoża. Podwozie MONTANA niweluje do 17% nachylenia bocznego i do 6% nachylenia wzdłużnego. W regionach górzystych pozwala to uzyskiwać wysoką wydajność omłotu i pracować tak samo wydajnie, jak na równinach. Na każdym zboczu operator znajduje się w optymalnej, wygodnej pozycji i może bez stresu pracować także w długie dni robocze.

LEXION 600

TERRA TRAC. Większa ochrona gleby.

Wszystko sprawdzone w praktyce.

Od ponad 20 lat CLAAS oferuje własny system TERRA TRAC. Na świecie pracuje już ogromna liczba podwozi TERRA TRAC. W praktyce podwozie TERRA TRAC sprawdza się w najcięższych warunkach – zawsze i wszędzie.

LEXION 670 i 660 z TERRA TRAC.

Transport wielkich maszyn w ruchu drogowym jest coraz trudniejszy. Oprócz tego, zależnie od kraju, szerokość transportowa jest prawnie ograniczona.

Dla modeli LEXION 670 i 660 do dyspozycji są trzy różne taśmy gąsienic TERRA TRAC o trzech szerokościach. Tym samym jest też rozwiązanie TERRA TRAC właściwe dla każdego zadania.

LEXION 600

635 mm

LEXION 600

735 mm

LEXION 600

890 mm

Komfortowo jak nigdy wcześniej.

Z TERRA TRAC operator przemieszcza LEXION gładko po polu. W pełni dojrzała konstrukcja tworzy ku temu warunki: w nowym TERRA TRAC wszystkie elementy (koła napędowe, koła jezdne i podporowe) są oddzielnie amortyzowane – zmniejsza to wstrząsy nadwozia i maszyny, podwyższa komfort jazdy operatora oraz daje pełną stabilność na zakrętach.

  • Automatyczne wyrównanie poziomu. Hydropneumatyczna amortyzacja.
    • Hydropneumatyczna amortyzacja może być podczas pracy podnoszona i opuszczana przez napełnianie lub odciążanie siłowników hydraulicznych
    • Koła napędowe, jezdne i podporowe są oddzielnie ułożyskowane. Siłowniki z akumulatorami ciśnieniowymi wspomagają łożyskowanie
    • Efekt: automatyczne wyrównanie poziomu od 2 km/h oraz większa stabilność na zakrętach
  • W skrócie: podwozie gąsienicowe TERRA TRAC.

    Ten, kto dzisiaj zapobiega ugniataniu gleby, nie musi martwić się o straty w przyszłości.

    • Szerokość transportowa 3,49 m
    • Ochrona gleby: 66% mniej nacisku niż maszyna na kołach
    • Lepsza trakcja (kukurydza/ryż/wilgoć/zbocza)
    • Większa stabilność na zboczach (boczna)
    • Mniejsze opory jazdy, poślizg i zużycie paliwa
    • Dłuższy czas pracy, wyższa wydajność w kampanii
    • Pełna zdolność do jazdy po drogach z prędkością 30 km/h

    W CEBIS można ustawić trzy różne wysokości podwozia, odpowiednio dopasowując prześwit maszyny.

Duża powierzchnia przylegania, niewielka szerokość transportowa.

Więcej czasu na pracę.

Każda minuta oszczędzona przez kombajn na drodze oznacza większą wydajność na polu. LEXION 670 TT osiąga w transporcie prędkość 30 km/h. LEXION szybciej dojeżdża na pole, bezpiecznie, komfortowo i pewnie utrzymuje tor jazdy. W roku 2011 rozwiązanie to zostało wyróżnione na SIMA srebrnym medalem w kategorii nagród za innowacje. TERRA TRAC pozwala dłużej pracować w polu i wyraźnie zwiększa wydajność w sezonie. Lepsze dopasowanie do podłoża, równe ściernisko, mniejsze obciążenie maszyny oraz o 30% bardziej płaskie skoki nacisku mówią same za siebie. Ochrona gleby – to kolejny czynnik podnoszący plony.


LEXION 600
LEXION 600

Hydrostatyczny układ napędowy.

Hydrostatyczny układ napędowy.

Hydrostatyczny układ napędowy LEXION jest wygodnie sterowany dźwignią wielofunkcyjną: bez użycia sprzęgła, bez zmiany biegów. Serię hydrostatów wyróżnia wysoki stopień skuteczności. Efektem jest oszczędność mocy, która pozostaje do dyspozycji maszyny, oraz wzrost efektywności.

Wszystkie modele są sterowane elektrohydraulicznie i można je wyposażyć w CRUISE PILOT, który automatycznie reguluje jazdę w przód. LEXION prowadzi się ręcznie oraz automatycznie, jak luksusowe auto. Wysoki komfort obsługi od razu przekłada się tu na wzrost wydajności.