CARGOS 9600-9400

Na wszystkie pory roku.

Czy jako przyczepa samozaładowcza przy zbiorze siana i słomy czy też jako przyczepa do transportu sieczki z kukurydzy, biomasy lub drewna energetycznego – CARGOS pracuje o każdej porze roku.

CARGOS 9600-9400

Na wszystkie pory roku.

Czy jako przyczepa samozaładowcza przy zbiorze siana i słomy czy też jako przyczepa do transportu sieczki z kukurydzy, biomasy lub drewna energetycznego – CARGOS pracuje o każdej porze roku.

Podwozie CLAAS.

CARGOS 9000

Tylko w CLAAS można spotkać koncepcję podwozia z łączona śrubami ramą modułową. W porównaniu do konwencjonalnych zespołów osi umożliwia to wyraźną redukcję masy. Do wyboru jest amortyzacja mechaniczna z resorami piórowymi lub podwozie amortyzowane hydraulicznie. Przy modułowej budowie, zależnie od modelu, można przy osiach tandemowych realizować obciążenia sięgające 18 wzgl. 20 t. Przy osiach tridem jest to odpowiednio 27 wzgl. 30 t. Oba duże modele CARGOS 9600 i 760 są dostępne wyłącznie z podwoziem tridem.

Układ kierowniczy.

Nadążna oś kierowana.

W zależności od modelu, dla wersji z osią tandem lub tridem jest do dyspozycji nadążna oś kierowana, blokowana przez terminal obsługowy. Przy pracy z ISOBUS można przy tych wariantach jeszcze bardziej podnieść komfort jazdy. Osie nadążne pozwalają się blokować zależnie od prędkości jazdy oraz automatycznie, przy jeździe do tyłu.

Tridem z układem kierowania offset.

Z elektroniczno-hydraulicznym wymuszonym kierowaniem CARGOS może poruszać się psim chodem. Układ kierowniczy pierwszej i trzeciej osi działający w tym samym kierunku umożliwia manewry w sytuacjach specjalnych. Można wtedy bezpiecznie odjeżdżać od ścian silosu, a na zboczach zapobiegać znoszeniu przyczepy. Na terenie podmokłym można zwiększyć również chwilowo powierzchnię przetoczenia.

Oś podnoszona.

W przypadku zespołów osi tridem z poziomowaniem hydraulicznym opcjonalnie dostępna jest przednia oś w wersji podnoszonej. Rozwiązanie to zmniejsza zużycie opon i paliwa. W miarę potrzeby można poprawić trakcję, gdyż wtedy tylna oś wleczona jest obciążana większą masą.

Maksymalny kąt skrętu.

Zarówno z nadążną osią kierowaną tridem, jak i z wymuszonym kierowaniem elektroniczno-hydraulicznym możliwe są ciasne manewry nawrotów. Dzięki temu wszystkie modele CARGOS są wyjątkowo zwrotne na niewielkiej przestrzeni.

Indywidualne ogumienie do 30,5".

Maksymalna powierzchnia przylegania chroni nie tylko glebę ale także pieniądze: przez specjalne manewry staczania i przetaczania przy ogumieniu 30,5" wyraźnie oszczędza się paliwo podczas załadunku i podczas jazdy po drogach.

Srebro za dynamikę kierowania.

Wyłącznie w CLAAS przy modelach z komfortową hydrauliką można spotkać wymuszone kierowanie elektroniczno-hydrauliczne z funkcją adaptacyjnego ostrzegania o kącie skrętu oraz zależnym od prędkości przesunięciem linii kierowania. Zachowanie układu kierowania jest automatycznie dopasowywane do aktualnej sytuacji jezdnej. System zawsze wybiera najlepszy kompromis między zwrotnością a stabilizacją jazdy. Nowość ta została odznaczona srebrnym medalem na Agritechnica 2013.

Podczas pokonywania ciasnych zakrętów asystent kąta łamania dodatkowo nadaje akustyczny sygnał dla operatora, zanim dojdzie do kolizji ciągnika z dyszlem przyczepy. Pozwala to na pełne wykorzystanie zwrotności zespołu, a CARGOS może się znakomicie spisywać także w regionach o rozdrobnionej strukturze pól i wąskich wjazdach na podwórza.

CARGOS 9000
  • Podwozie
    Oś tandemowa, 20 t,
    rozstaw osi 1810 mm3
    Oś tridem, 27 t,
    rozstaw osi 1525 mm3
    Oś tridem, 30 t,
    rozstaw osi 1810 mm3
    CARGOS 9600
    CARGOS 9500
    CARGOS 9400

    Seryjnie ○ Opcjonalnie □ Dostępne – Niedostępne

  • Układ kierowniczy
    Oś kierowana
    tridem
    Nadążna oś kierow.
    tridem
    Elektron.-hydr. wymuszone
    kierowanie, tandem
    Elektron.-hydr. wymuszone
    kierowanie, tridem
    CARGOS 9600
    CARGOS 9500
    CARGOS 9400

    Seryjnie ○ Opcjonalnie □ Dostępne – Niedostępne

Ogumienie.

Aby można było wyposażyć CARGOS do każdych warunków pracy, do dyspozycji jest szerokie spektrum ogumienia. W zależności od wariantu, CARGOS można wyposażyć w opony 22,5", 26,5" lub 30,5".

Wyjątkowo nisko położony punkt ciężkości wynikający z mniejszych opon zapewnia optymalną stabilność na zboczach w terenie pagórkowatym. Duże ogumienie 26,5" lub 30,5" gwarantuje optymalne zachowanie przyczepy zwłaszcza w terenie wilgotnym.